Moje zdjęcie
UWAGA! UWAGA! TEN BLOG NIE BĘDZIE PRZEZ NAS UŻYWANY I ZOSTANIE WKRÓTCE PRZENIESIONY NA NASZA NOWĄ STRONĘ "Travelling Butterfly" (www.travellingbutterfly.com) Zajrzyjcie na nową stronę żeby śledzić co się z nami aktualnie dzieje! Pozdrawiamy. Julita & Wojtek

piątek, 6 stycznia 2012

Na południe od Queensland – wycieczka po Nowej Południowej Walii: Intro

Właśnie wróciliśmy z naszej pierwszej dłuższej wycieczki objazdowej po Australii – spędziliśmy w drodze dziesięć i pół :) dnia w Nowej Południowej Walii, czyli regionie położonym na południe od Queensland. W czasie tych dziesięciu dni przejechaliśmy prawie 3000 kilometrów – poniższa mapka przedstawia przybliżoną trasę – prawda, że na mapie nie wygląda to tak daleko? Tak to jest, że w przypadku Australii patrzenie na mapę często daje złudne wrażenie co do odległości, jakie trzeba pokonać…

Praktycznie codziennie nocowaliśmy w innym miejscu – wszystkie noce oprócz jednej spędziliśmy na kempingach pod namiotem. Miejsca które odwiedziliśmy to mieszanka dużych miast, odizolowanych plaż nad oceanem i górskich miejscowości. Podczas tego wyjazdu przespacerowaliśmy się słynnym mostem w Sydney, wspięliśmy się na latarnie morską, przeszliśmy się górskimi szlakami, podziwialiśmy wodospady, i zwiedziliśmy kilka jaskiń. Widzieliśmy sporo dzikich zwierząt, w tym również takie, o których nigdy wcześniej nie słyszeliśmy. Spróbowaliśmy zupełnie nowych dla nas win w jednym z najbardziej znanych regionów winiarskich w Australii – Hunter Valley.

Następnych kilka wpisów na naszym blogu będzie poświęconych relacjom z wycieczki do Nowej Południowej Walii. Zapewne znajdzie się w nich nieco więcej informacji praktycznych niż zazwyczaj – być może pomogą one osobom wybierającym się na zwiedzanie Australii w planowaniu podobnej trasy.